scoala de soferi timisoara

OPRIREA AUTOVEHICULULUI





FRÂNĂ-AMBREAJ
Când motorul este accelerat se acționează frâna, pâna când motorul ajunge la relanty, apoi se acționeaza ambreajul (frâna nu trebuie slăbită în acest timp) apoi se scoate levierul schimbătorului de viteze pe liber și de eliberează ambreajul. Pedala de frâna se eliberează cu puțin înainte de oprirea completă a autovehiculului, pentru a evita șocul.
 
AMBREAJ-FRÂNĂ
Când motorul se află neaccelerat (la relanty) prima pedală acționată va fi cea de ambreaj, apoi cea de frână, apoi se scoate levierul schimbătorului de viteze pe liber și de eliberează ambreajul. Pedala de frâna se eliberează cu puțin înainte de oprirea completă a autovehiculului, pentru a evita șocul.
 
Observație: Dacă autovehiculul se află în mișcare dar levierul schimbătorului se află în punctul mort, oprirea se realizează prin acționarea pedalei de frână, fară a avea nevoie de a acționa și pedala de ambreaj.




ACORDAREA PRIORITĂȚII ÎN ORAȘE:





Normă tehnică din 27/01/1998 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 138 bis din 06/04/1998 Intrare in vigoare: 06/04/1998 privind proiectarea şi realizarea străzilor în localităţile urbane.

CAPITOLUL 1

Generalităţi:

1.1. Prezentele norme tehnice se aplică tuturor drumurilor publice din interiorul localităţilor urbane, fiind elaborate în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic aldrumurilor.

1.2. Prin străzi, în înţelesul prezentelor norme tehnice, se înţelege drumurile publice din interiorul localităţilor, indiferent de denumire: stradă, cale, chei, splai, şosea, alee, fundătură, uliţă etc.

1.3. Străzile din localităţile urbane se  clasifică în raport de intensitatea traficului şi de funcţiile pe care le îndeplinesc, astfel:

- străzi de categoria I-a - magistrale;

- străzi de categoria a II-a - de legătură;

- străzi de categoria a III-a - colectoare;

- străzi de categoria a IV-a - de folosinţă locală.





Sunteți pe o intrare prioritară în intersecție, atunci când circulați pe un drum de categoria I, II, sau III și nu întâlniți un indicator de pierdere a prioritații sau un semafor care funcționează pe culoarea roșie.
Obs: străzile cu sens unic sunt de categorie mare (cel puțin a III - a) și nu formează intersecții cu circulația nedirijată.

  Intersecțiile cu circulația nedirijată pot fi întâlnite numai în cartier la întâlnirea dintre două străzi de categoria a IV.

Străzile de categoria I și II sunt cele care delimitează cartierele. În afara cartierelor nu găsiți intersecții cu circulația nedirijată și aveți prioritate dacă nu întâlniți indicatoarele "Cedează trecerea" , "Oprire" sau semafor ce funcționează pe culoarea roșie.

Străzile de categoria III și IV se află în cartier.






REPERE PE SCURT LA PARCĂRI:



Parcarea laterală pe dreapta.





Distanța laterală cât mai mică față de autovehiculul reper, axa auto condus paralelă cu axa drumului, roțile drepte, luminile de avarie acționate.
Sfârșitul auto reper în colțul geamului dreapta spate, maxim dreapta pe loc.
Deplasare oblică pană ce montantul dreapta ajunge la sfârșitul auto reper.
Îndreptăm roțile și ne deplasăm pană ce colțul auto reper se vede în colțul parbrizului.
În mers redus maxim volan stânga pâna auto condus se afla paralel cu bordura.
Îndreptăm roțile.


 

Parcarea laterală pe stânga.





Distanța laterală cât mai mică față de autovehiculul reper, axa auto condus paralelă cu axa drumului, roțile drepte, luminile de avarie acționate.
Sfârșitul auto reper în paralel cu centura din stanga spate, maxim stânga pe loc.
Deplasare oblică pană ce montantul stânga ajunge la sfârșitul auto reper.
Îndreptăm roțile și ne deplasăm pană ce capota trece de portbagajul auto reper.
În mers redus maxim volan dreapta pâna auto condus se afla paralel cu bordura.
Îndreptăm roțile.




Parcarea cu spatele.





Distanța laterală fată de autovehiculul reper 1m-1,5m , bara de protecție din spate trecută de auto reper, axa auto condus paralelă cu axa drumului, roțile drepte, luminile de avarie acționate.
Maxim volan pe loc, pornire cu asigurari 360 grade, ajustari fine ale pozitiei auto condus.
Oprire paralela cu marcajele. Îndreptare roți




Întoarcerea prin manevre înainte-înapoi





Volan maxim stânga pe loc, semnalizare stânga, deplasare cu fața pâna în extrema din stângă a drumului.
Volan maxim dreapta pe loc, semnalizare dreapta, deplasare cu spatele pâna în extrema din dreapta a drumului.
Volan maxim stânga pe loc, semnalizare stânga, deplasare cu fața pâna pe mijlocul benzii de deplasare.




Intrarea cu spatele pe calea de acces spre o poartă.





Distanța laterală fată de bordura trotuarului 1m , bara de protecție din spate trecută de calea de acces 1m, axa auto condus paralelă cu axa drumului, roțile drepte, luminile de avarie acționate.
Maxim volan pe loc, pornire cu asigurari 360 grade, ajustari fine ale pozitiei auto condus.
Oprire paralela cu bordura căii de acces. Îndreptare roți



CONTACT PENTRU ÎNSCRIEREA LA SCOALA DE SOFERI

INSTRUCTOR AUTO FLORIAN CHIRICHEȘ


apel scoala de soferi timisoara

APEL

0722 788 031



Aici gasiți prețurile tuturor serviciilor oferite la scoala de soferi.



Verificați aici disponibilitatea locurilor la scoala de soferi.



Pașii de urmat pentru înscrierea la scoala de soferi sunt:



Materiale didactice:



Înapoi la index.